تازه ها
بنر

دفتر مقام معظم رهبری

بنر

سازمان های مرتبط

ایران ساخت

بنر
توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان انجام می‌شود طرح توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و زیر نظر مرکز فن بازار ملی ایران انجام می‌شود. مشاهده در قالب پی دی اف چاپ فرستادن به ایمیل

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ طرح توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان از طریق بازاریابی و فروش سبد محصولات B2B توسط بروکرهای فناوری، زیر نظر مرکز فن بازار ملی ایران و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می‌شود.

مزایای این طرح کاهش هزینه‌های بازاریابی شرکت‌ها، بازاریابی محصولات توسط بازاریابان مجرب، ثبت کالا در سامانه مرکز فن بازار ملی ایران، ارائه محصولات در نمایشگاه‌های بین‌المللی و داخلی و همچنین عرضه محصولات به مشترین عمده و خرد است.

در فاز اول این طرح، 9 کارگزار بازاریابی (بروکر) فعالیت می‌کنند. در این طرح که در حوزه‌های تخصصی و در قالب پروژه‌های مجزا اجرایی می‌شود، کارگزاران مرکز فن‌بازار ملی ایران نسبت به شناسایی، ارزیابی و انتخاب محصولات واجد شرایط اقدام می‌کنند و با ایجاد «سبد محصول» و با استفاده از ابزارهای متعدد همچون شرکت در نمایشگاه‌ها، برگزاری رویدادهای تجاری، ویزیت حضوری، طراحی و چاپ کتابچه تخصصی و غیره در جهت توسعه بازار و افزایش فروش محصولات سبد تلاش می‌کنند.

فراخوان شناسایی کارگزاران این طرح در تیرماه جاری منتشر شد و پس از وصول بیش از 25 درخواست، و ارزیابی‌های صورت گرفته و آموزش‌های لازم، 9 کارگزار منتخب از مهرماه با شرکت‌های دانش‌بنیان وارد تعامل شده و شرکت‌های تولید کننده محصولات دانش‌بنیان برای درج کالای  خود در «سبد محصول» کارگزاران، می‌توانند با آنها همکاری کنند و با پرداخت مبلغی ناچیز از خدمات این طرح بهره‌مند شوند.

بهره‌مندی از خدمات این طرح برای تمام شرکت‌های فناور عضو سامانه فن‌بازار ملی ایران، امکان‌پذیر است و آن دسته از شرکت¬هایی که در سامانه مذکور عضویت ندارند می‌توانند با عضویت رایگان در سامانه فن‌بازار ملی ایران به نشانی www.techmart.ir ضمن معرفی محصولات و خدمات خود، از مزایای این طرح و سایر طرح‌های مشابه در فن بازار بهره‌مند شوند.

طرح توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان با برنامه‌های متنوعی توسط مرکز فن بازار ملی ایران و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال اجراست که در قدم اول، بازاریابی محصولات B2B به‌صورت سبدی در دستور کار قرار گرفته است.